آرشیو اردیبهشت ماه 1400

تعميرات پكيج و كولر

عيب يابي پكيج بوتان

۵ بازديد

يكي از عمده مشكلات روزمره مردم عيب يابي پكيج بوتان در منزل است. در برخي موارد ارورهايي در پكيج بوتان به وجود مي آيد كه شايد بتوان بدون نياز به تكنسين و در منزل حل كرد. در اين بخش قصد داريم عيب يابي پكيج بوتان و تعميرات پكيج را به شما آموزش دهيم. با ما همراه باشيد.

پكيچ نوعي سيستم سرمايشي گرمايشي است كه با از بين رفتن روش هاي سنتي و قديمي براي گرمايش منزل، طرفداران بسياري را براي خود دست و پا كرده است. براي عيب يابي پكيج بوتان مي بايست مدل آن را نيزشناسايي كرد. پكيج هاي بوتان داراي پسوندهايي است كه با استفاده از اين پسوند ها مي توان فهميد پكيج فن دار است يا بدون فن است.

به عنوان مثال اگر در پسوند پكيج شما از كلمه s استفاده شده باشد بايد بدانيد كه پكيج فن دار است و اگر از پسوند i استفاده شده باشد پكيج فن ندارد.

عيب يابي پكيج بوتان

عيب يابي پكيج بوتان

اگر شما نيز در منزل خود يكي از پيكج هاي بوتان را داريد حتما به مشكلاتي از قبيل گرم نشدن پكيج، دير روشن شدن، خاموش رون شدن مداوم پكيج، روشن شدن به صورت انفجاري و … برخورد كرده اي. در اين حالت بايد عيب يابي پكيج بوتان صورت گيرد. در ادامه با عيب يابي پكيج بوتان با ما همراه باشيد.

  • خاموش شدن مداوم پكيج

گاهي ممكن است با اين مشكل برخورد كنيد كه پكيج مدام خاموش مي شود و آب سريع يخ مي زند و مجبوريد شير آب را بسته و مجددا باز كنيد تا پكيج دوباره شروع به كار كند. در برخي موارد علت اين مشكل اين است كه برد دستگاه آسيب ديده است كه حتما بايستي توسط متخصص حل شود. براي حل اين مشكل مي توانيد با متخصصين كلينيك تاسيسات تماس حاصل نماييد و يا در خواست خود را در بخش ثبت درخواست ثبت كنيد تا در اولين فرصت شما را در عيب يابي پكيج بوتان و تعمير آن ياري كنند.

همچنين علت خاموش شدن مي تواند كم بودن فشار آب يا گاز باشد كه با تنظيم فشار اين مشكل عموما حل مي شود.

  • روشن شدن انفجاري پكيج بوتان

براي اين مشكل مي توان سه دليل مختلف در نظر گرفت كه هر سه گزينه مي بايست براي حل مشكل و عيب يابي پكيج بوتان بررسي شود.

دليل اول مي تواند تنظيم نبودن ميزان گاز ورودي باشد. كه با تنظيم گاز ورودي مي توان اين مشكل را حل كرد.

دليل دوم مي تواند تنظيم نبودن فاصله ميان مشعل و الكترود جرقه زن باشد كه سبب ايجاد صداي مهيبي به هنگام روشن شدن پكيج مي شود.

دليل سوم مي تواند مسدود بودن دودكش و يا خرابي سوراخ هاي اطراف جرقه زن باشد.

با بررسي هريك از اين دلايل مي توان عيب يابي پكيج بوتان را انجام داد. همچنين شما عزيزان مي توان براي عيب يابي پكيج بوتان خود با كلينيك تاسيسات در ارتباط باشيد و مشكل خود را با ما در ميان بگذاريد.

  • سر و صداي پكيج بوتان

يكي ايرادهاي شايع در پكيج سر و صداي آن به هنگام كار كردن است كه بسياري از مردم با آن درگير هستند. براي عيب يابي يكيج بوتان با كلينيك تاسيسات در اربتاظ باشيد. در حالت كلي مي توان گفت دليل سر و صداي پكيج را مي توان هوا گرفتن پكيج و يا رسوب گرفتن آن دانست كه در اين صورت بايستي هواگيري و رسوب گيري جهت عيب يابي پكيج بوتان صورت پذيرد.

  • بالا رفتن دماي آب خروجي پكيج

اين مورد نيز مي تواند دلايل مختلف داشته باشد كه بايد به بررسي هريك به صورت جداگانه پرداخت. يكي از اين دلايل مي تواند تنظيم نبودن ميزان گاز ورودي به پكيج باشد؛ از ديگر علت هاي آن كم بودن فشار آّ را نام برد. و سومين دليلي كه بايستي بررسي شود ممكن است به دليل گرفتگي مسير ورودي و خروجي آب پكيج باشد.

  • روشن نشدن پكيج بوتان

اين مورد قطع يقين به گاز پكيج مرتبط است و مي بايستي گاز پكيج بررسي شود. بررسي كنيد كه شيلنگ گاز متصل است و گاز قطع نيست. در مرحله بعد گاز را بررسي كنيد كه هوا درون لوله گاز نباشد. و در انتها فشار گاز بررسي كنيد چون بالا بودن فشار گاز سبب روشن نشدن پكيج مي شود.

برخي مواردي را كه در عيب يابي پكيج بوتان ممكن بود با آن برخورد كنيد در اين بخش ارائه شد. جهت كسب اطلاعات بيشتر و عيب يابي پكيج بوتان مي توانيد با متخصصين ما در تماس باشيد. همچنين در صورتي كه پكيج شما ايران رادياتور است. مي توانيد تعميرات پكيج ايران رادياتور را مطالعه فرماييد.

عيب يابي پكيج بوتان

عيب يابي پكيج بوتان

بيشتر بخوانيم: عيب يابي كولر گازي جنرال

تماس با ما | عيب يابي پكيج بوتان

تيم خدماتي كلينيك تاسيسات 24 خريدار انواع پكيج و اسپيلت كاركرده به بالاترين قيمت لوله بازكني و تخليه چاه ، رفع تركيدگي لوله و بازسازي كف ، نقاشي ساختمان گچبري ، پتينه كاري ، لندن كاري و… فروش و اجراي ايزوگام ، نصب سرويس و تعميرات اسپيلت ، اجرا وتعميرات موتور خانه ، چيلرهاي جذبي و تراكمي استخر ، لوله كشي سرد و گرم ، نصب و سرويس شيرآلات ، تيم 24 با كادري مجرب بصورت شبانه روزي همراه شما هست تا آرامش شما عزيزان فراهم شود.

مشكلات رايج موتورخانه

۷ بازديد

به نقل از: تهران پايپر
عيب يابي موتورخانه شوفاژ
از شايعترين خرابيها ميتوان به خاموش شدن مداوم يا گهگاهي مشعل نام برد . كه براي رفع اين نقيصه نباز به يك مشعل كار زبده است كه در تعميرات موتورخانه شوفاژ , مهمترين قسمت تلقي ميشود .

از كار افتادن پمپ و سروصداي ناهنجار پمپ شوفاژ نيز از رايجترين خرابيهاست كه احتمالا بايستي با تعويض سيل , كوپلينگ , واسطه و سيم پيچي پمپ رفع خواهد شد .

مورد ديگر نشتي ديگ شوفاژخانه است كه به ندرت قابل تعمير هستند و از اقلام در موتورخانه هستند كه بايد حتما تعويض شوند . هرچند كه ديگ شوفاژخانه گرانترين قطعه يك موتورخانه است,اما قابل تعمير نيست .ديگها موتورخانه در دونوع پره اي چدني و يك تكه فولادي هستند.

كلكتور شوفاژخانه نيز گاها براثر زنگ زدگي سوراخ شده يا ترك برميدارد , كه ميتوان آنرا بطور كلي يا تكه اي تعمير نمود . كلكتورها وظيفه توزيع آب گرم شوفاژ در مدار رفت و جمع آوري آب سرد شده برگشتي شوفاژ را در مدار برگشت دارند .

نشتي لوله كشي رفت وبرگشت واحدها و رايزرهاي اصلي و لوله كشي منبع انبساط نيز از مشكلاتي است كه ميتواند در كار موتورخانه اخلال بوجود بياورد . انسداد لوله كشي انبساط نيز تا حد زيادي سيستم گرمايش برخي از واحدها يا تمام واحدها را از كار انداخته و در انتها به ديگ آسيب ميرساند .

براي توليد آب گرم در شوفاژخانه معمولا منبع دوجداره يا مخزن كويل دار در موتورخانه نصب ميشود . در بعضي اماكن هم بدليل محدوديتهايي اقدام به نصب مبدل حرارتي ميكنند كه البته براي موتورخانه ها خيلي توصيه نميشود .

يكي ديگر از مشكلات شايع در موتورخانه ها سوراخ شدن منبع دوجداره يا كويل دار است كه باعث كاهش بازدهي و افزايش مصرف سوخت و هدر رفتن آب ميشود .

اگر اين روزنه كوچك باشد ميتوان آنرا با جوشكاري تعمير نمود , و اگر براي بار چندم باشد كه جوشكاري فايده اي نداشته و بهترست اقدام به تعويض منبع نماييد .

سرد شدن آب گرم
يكي ديگر از مشكلاتي كه در تعميرات موتورخانه شوفاژ بسيار اتفاق ميفتد , اين است كه ساكنين از كاهش درجه حرارت آب مصرفي از لحاظ تداوم مصرف شكايت ميكنند , و ادعا ميكنند كه در هنگام استحمام يا شستشوي ظروف آب ناگهان سرد ميشود , بخصوص در آخر هفته ها و روزهاي تعطيل كه پيك مصرف به اوج ميرسد .

براي رفع اين مشكل ابتدا به بررسي پمپ برگشت آب گرم مصرفي ميپردازيم و درصورتيكه پمپ مصرفي درست كار ميكرد بايستي ايراد را در رسوب گرفتن اطراف كويلهاي منبع كويل دار يافت.

از ايرادات عمده منابع كويل دار ميتوان همين مساله را عنوان كرد , كه هر سه يا چهارسال يكبار احتياج به شستشوي كويل دارند و بايستي با اسيدشويي يا روشهاي مكانيكي اين رسوب با خارج كردن كويل از منبع زدود .

تعميرات پكيج شمال تهران

اين عمليات بين نصف روز تا يك روز زمان ميبرد . شستشوي كويل به دو روش با پمپ و بدون پمپ انجام شده كه هركدام ويژگيها و هزينه هاي مربوط به خود را دارند . براي شستشوي منابع كوچك نيازي به پمپ اسيدشويي نيست .

تعمير پمپ موتورخانه شوفاژ
تعمير پمپ موتورخانه
به طور كلي در يك ساختمان سه نوع پمپ وجود دارد . دسته اول پمپهاي تحت فشار آب سرد ساختمان است كه در قسمت نصب و تعمير پمپ آب به آنها پرداخته ايم . اين نوع پمپها سيستم نصب و عملكرد متفاوتي با ديگر پمپها دارند .

دسته دوم پمپها كه تقريبا در تمامي موتورخانه ها وجود دارند , پمپ هاي گردش شوفاژ هستند . اين پمپها براي تسريع در گردش آب شوفاژ در سيستم شوفاژ بوده و معمولا در خط برگشت شوفاژ نصب ميشوند . كنترل اين پمپها و زمان خاموش و روشن شدن اين نوع پمپها توسط ترموستات يا آكوستات پمپ تعيين ميگردد . اين نوع ترموستات كه به ترموستات جداري نيز معروف است , روي لوله برگشت شوفاژ نصب شده و هنگاميكه درجه حرارت آب برگشت شوفاژ از ميزان معيني كمتر شود , پمپ شروع به كار ميكند . خرابي اين ترموستات باعث يكسره كار كردن آن ميشود .

پمپهاي شوفاژ يا پمپ سيركولاتور در ساختمانهاي معمولي از لحاظ ساختار دو نوع با واسطه و بدون واسطه هستند . سايز اين پمپها معمولا 2 اينچ بوده و به ندرت در سايز 1 اينچ و 21/2 نيز نصب ميشوند . پمپهاي يك تكه داراي كله پمپ , فلنچ و الكتروموتور يكپارچه بوده و پمپهاي واسطه دار نيز قطعه الكتروموتور و واسطه پمپ جداگانه دارند . نوع دو تكه اينها معمولا رايج تر هستند , زيرا تعميرات آنها هزينه كمتري داشته و راحت تر تعويض ميشوند .

واسطه پمپها در اندازه هاي 1 اينچ , 2HV , 2AA , 2A7 بسته به سايز فلنچ و لوله نصب ميشوند اما دو مدل آخر كه به واسطه 4 پيچ و 8 پيچ نيز ناميده ميشوند , مصرفي تر از سايز واسطه ها هستند .

خرابي واسطه پمپ شوفاژ معمولا با نشتي آب از آنها آشكار شده و اغلب مواقع بايستي تعويض شوند , اما در برخي موارد ممكن است تعمير هم بشوند . سيل پمپ , پروانه و كاسه نمد از قطعاتي هستند , كه ممكن است موجب خرابي واسطه شوند . در هنگام خرابي واسطه پمپ كار ميكند , اما صداي ناهنجار , نشتي آب از اطراف پمپ و بعضا كاهش بازدهي پمپ باعث ميشود كه پي به خرابي واسطه ببريم .

در اين زمان براي تعميرات احتمالي شير فلكه هاي پمپ بسته شده و با بازكردن باي پس اقدام به تعويض واسطه مينماييم . در حالت باي پس گردش آب شوفاژ روال طبيعي داشته و بخاطر در مدار نبودن پمپ , رادياتور برخي از طبقات با كاهش دما مواجه ميشوند . روغن كاري و سرويس به موقع واسطه ميتواند تا حد زيادي از خرابيهاي آن بكاهد . پمپ آژاد البرز , بلنكاست تهران , ارس از برندهاي معروف داخلي هستند .

دسته ديگر پمپها در موتورخانه پمپهاي برگشت آبگرم هستند كه با فلنج در نزديكي منبع موتورخانه نصب ميشوند . اين پمپها معمولا در سايز يك اينچ و 11/4 بوده و از برندهاي معروف خارجي ميتوان به پمپ دانفوس , گرندفوس و داب اشاره كرد .

تنظيم ترموستات موتورخانه شوفاژ
همانطور كه گفته شده ترموستات جداري وظيفه كنترل دماي گردش آب در پمپ برگشت شوفاژ را بر عهده دارد . اما در موتورخانه ها يك نوع ترمستات ديگر نيز روي ديگ نصب ميشود كه به ترمستات مستحرق معروف است . اين ترموستات دماي آب توليد شده توسط ديگ را از طريق روشن و خاموش كردن مشعل انجام ميدهد . دماي ترموستات ديگ همواره 10 تا 15درجه بيشتر از درجه روي پمپ ميباشد .

به طور معمول براي آب و هواي تهران در زمستات درجه حرارت ترموستات ديگ روي 60 تا 75 و در تابستان 45 تا حداكثر 60 درجه سانتيگراد مناسب ميباشد . البته بهتر است تا جايي كه امكان داشته و ساكنين از سرماي هوا يا آب مصرفي راضي باشند , درجه حرارت را كاهش دهيم تا استهلكاك موتورخانه و لوله كشي ساختمان كاهش يابد .

معمولا براي ديگ بهترين درجه شوفاژ در زمستات 60 تا 65 و در تابستان 50 درجه ميباشد .